21 Mayıs 2016 Cumartesi

Fermente mercimekten un yapımı (GAPS)

Daha önce yumurtasız GAPS ekmeğinin tarifini paylaşmıştım. Bu ekmeği yapmak için son zamanları kendim yaptığım mercimek unu kullanmayı tercih ediyorum. Çünkü sadece kuruyemişten yapılan ekmek, nasıl desem, çok fazla ekmeğe benzemiyor. Bu işleri deneyenler bilir. Sonuçta kuruyemiş unu öğütülmüş kuruyemiştir, un değil. Hindistan cevizi ununun tutucu özellikleri değerlerinden daha fazla, ama her yerde bulunmuyor. Hele fiyatları yok mu! Her 3-4 günde kilosunu 60 liraya aldığınız bademden hamur işi yaptığınızı düşünün. Bide tutsa... bide yese... şu titizlik, şu takıntılar yok mu otizmli meleklerimizin. Mercimek kilosu 7-8 lira. Hem diyette izin verilen sayılı baklagillerin biri. Tabii ki önce fermente edilmesi gerekiyor. Aşağıda adım adım mercimek unu yapılışını göstermeye çalıştım. Unutmayın, yaz aylarında kabı dolapta tutmanızda fayda var. Sağlıcakla kalın

1 Adım: Fermente ediyoruz. bir gün suda bekletiyoruz. Ertesi gün suyunu süzüp içme su koyuyoruz. üzerine de 1 bardak peyniraltı suyu koyup 1 gün daha bekletiyoruz.


2 adım. Suyunu süzüyoruz

3 adım Güneşte kurutuyoruz

4 adım Öğütüp eliyoruz

1 yorum: